Зміст |
Автори:
Олена Ставрова, Доктор філософії, доцент, економічний факультет, Південно-західний університет «Неофіт Рилскі», Болгарія
Сторінки: 18-28
DOI: http://doi.org/10.21272/bel.3(2).18-28.2019
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
В статті проведено дослідження причин та наслідків виникнення явища лобіювання інтересів в болгарському суспільстві. Метою роботи є визначення сутності поняття «лобіювання» та особливостей його реалізації в Болгарії. Аналіз підходів до вирішення проблеми лобіювання засвідчує наявність спільних процедур його здійснення як в Болгарії так і в решті країн світу: бізнес систематично намагається впливати безпосередньо на процес створення правил здійснення підприємницької діяльності, таким чином спотворюючи асиметричні економічні інтереси на свою користь, тим самим завдаючи шкоди іншим учасникам економічної системи. Важливість вирішення цієї наукової проблеми полягає у необхідності прийняття в Болгарії європейських правил щодо етики ведення бізнесу шляхом побудови адекватної правової основи, включаючи закон про лобіювання, потреба в якому зумовлена необхідністю розробки механізмів регулювання відносин між болгарськими економічними суб’єктами та іноземними інвесторами, посиленням контролю за їхньою здатністю впливати на процес прийняття рішень. Дослідження етики лобіювання в статті здійснюється в наступній логічній послідовності: по-перше, визначено завдання дослідження та визначено способи його проведення, по-друге, роз’яснено семантику терміна «лобіювання», представлено огляд літератури, наведені практики впливу бізнесу на процес прийняття законодавчими органами рішень, які лобіювали виключно їх інтереси. Зважаючи на характер теми дослідження, методичним інструментарієм його проведення стали аналітичний та порівняльний методи, в основі яких лежить кількісний аналіз цифрових даних, зібраних із вторинних джерел (щоденна, періодична преса та інтернет-джерела). Результати опитування можуть бути корисні державним органам при визначенні допустимого рівня впливу бізнесу на роботу органів законодавчої та виконавчої влади.
Ключові слова: лобіювання, зацікавлена група, регулювання лобіювання, тематичне дослідження, методи лобіювання.
Класифікація JEL: A14, L29.
Цитувати як: Stavrova, E. (2019). The Lobbying in Post-communist Time: Bulgarian Case. Business Ethics and Leadership, 3(2), 18-28. http://doi.org/10.21272/bel.3(2).18-28.2019.
Список використаних джерел
- Admati, A. & Hellwig, M. (2013). The Banker new clothes. ISBN 978-691-15684-2. Princeton University Press.
- Bardy, R. (2018). Rethinking Leadership: A Human Centered Approach to Management Ethics, Rout ledge, pp. 42-55. ISBN 9780815364610.
- Bardy, R. (2006). Management control in a business network: new challenges for accounting. Qualitative Research in Accounting & Management, 3(2), 161-181. https://doi.org/10.1108/11766090610670686.
- Bažantová, I. (2016). Moral hazard and its manifestation with regard to financial sphere. Journal of International Scientific Publications, 10. ISSN 1314-7242.
- Beatty, Anne, Scott Liao, and Joseph Weber (2012). Evidence on the Determinants and Economic Consequences of Delegated Monitoring. Journal of Accounting and Economics, 53(3), (June 2012), 555-576. http://dx.doi.org/10.1016/j.jacceco.2011.12.002.
- Boda, Z., Zsolnai, L. (2016). The failure of business ethics. Society and Business review, 11(1), 93-104.
- Crane, A. & Matten, D. (2007). Business Ethics. Oxford University Press, pp. 463-479. ISBN 978-19-928499-3.
- Cockfield, A. J., A. F. M. Maniruzzaman, A., Schwabach, A. Dan Tarlock, John C. Dernbach, G., Kutting. (2010). International Sustainable Development Law, Volume II. EOLSS Publications. ISBN 1848264062, 9781848264069.
- Diamond, D. (1984). Financial Intermediation and Delegated Monitoring. The Review of Economic Studies, 51(3), 393-414. Retrieved from http://www.jstor.org/stable/2297430.
- Economist (2017). The problem that links business, finance and politics − Who guards the guards? Feb 13th 2017by Buttonwood.
- Krugman, P. (2009). The Return of Depression Economics. Foreign Affairs, 78(1), 56-74. doi:10.2307/20020239.
- Marius ANDRIEŞ, A. (2009). Theory regarding financial intermediation, financial intermediaries, a survey. The Annals of The “Ştefan cel Mare” University of Suceava. Fascicle of the Faculty of Economics and Public Administration, Vol. 9, No. 2(10), 2009.
- OECD (2014). Lobbyists, Governments and Public Trust, Volume 3. Implementing the OECD Principles for Transparency and Integrity in Lobbying.
- Pržulj, G. (2012). Business, Culture and Ethics: The Case of Serbia in Transition. LAP LAMBERT Academic Publishing. ISBN-13: 978-3659282218.
- Rowland Curtis Stefano, Harney Campbell Jones (2012). Ethics in a time of crisis: editorial introduction to special focus. Business Ethics: A European Review, 22(1), January 2013. Doi: 10.1111/beer.12008.
- Simeonov, S., Zarkova, S., Peneva, A. (2018). Responsibilities between State Debt and Investment Activity, Parallel Analysis of Processes in Bulgaria and Greece, Almanac “Research”, Volume 26/2018.
- Stigler, G. (1971). The Theory of Economic Regulation. The Bell Journal of Economics and Management Science, 2(1), 3-21. Doi: 10.2307/3003160.
- Stavrova, E. (2017). Conventional and shadow banking sector – comparative aspects of the post-crisis period in time of the currency board Bulgaria ‘case”, International Scientific conference “Innovation in science and education” March 22-24, 2017 − Prague, Czech Republic. http://ojs.journals.cz/index.php/CBUIC/article/view/1114/pdf, pp. 453-457.
- Trifu, Al. (2011). Approach regarding the influence of business ethics on corporate governance. The yearbook of the Gheorghe Zane Institute for Economic and Social Research (from The Romanian Academy, Jassy Branch), 20(1), 73-77.
- Trifu, Al., Davidescu, R. (2006). A Mental Value Perspective in Risk Decision Theory. Theoretical and Applied Economics, Asociatia Generala a Economistilor din Romania – AGER, 7(502), 101-104, September.
- Trifu, Al. (2013). Economics: Mechanics of Economy + Moral and Human Feelings + Political Challenges, LAP LAMBERT Academic Publishing. ISBN-13: 978-3659400445.
- Tormo-Carbó, G., Seguí-Mas, E. & Oltra, V. J. (2016). Accounting Ethics in Unfriendly Environments: The Educational Challenge. Business Ethics, 135: 161. Available at: https://doi.org/10.1007/s10551-014-2455-6.
- Tormo-Carbóa, G., Seguí-Masa, O. E., Klimkiewiczc, K. (2016). How effective are Business Ethics/CSR Courses in Higher Education? Procedia. Social and Behavioral Sciences, 228, 20 July 2016, 567-574. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.07.087.
- Zimmermann, A., Zevenbergen, B. (2019) AI Ethics: Seven Traps. Available at: https://freedom-to-tinker.com/2019/03/25/ai-ethics-seven-traps/.
- Vasilyeva, T. and other (2019). Institutional Complementary for social and economic development. VERSLAS: TEORIJA IR PRAKTIKA/BUSINESS: THEORY AND PRACTICE. ISSN 1648-0627/e ISSN 1822-4202 http://btp.press.vgtu.lt2019 20: 103-115. Available at: https://www.researchgate.net/deref/%23.
- Wanamaker, Ch. (2018). The Environmental, Economic, and Social Components of Sustainability. Available at: https://soapboxie.com/social-issues/The-Environmental-Economic-and-Social-Components-of-Sustainability.
|