Зміст |
Автори:
Ростем Саберіфар, Доктор філософії, асистент, кафедра географії, Коледж економічних і соціальних наук, Університет Пайам-е-Нур, Тегеран, Іран
Удай Чаттерджі, Доктор філософії, асистент, кафедра географії, Коледж Бхаттер, Дантан, Університет Відясагара, Західна Бенгалія, Індія
Гурі Санкар Бхунія, Відділ ГІС, «Aarvee Associate Architect Engineers and Consultant Pvt Ltd, Хайдарабад», Індія
Сторінки: 64-71
DOI: http://doi.org/10.21272/sec.3(1).64-71.2019
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
Стаття присвячена питанню визначення рівня задоволеності туристів якістю надання туристичних послуг в м. Мешхед, Іран. Основною метою дослідження є оцінка впливу соціально-культурних та екологічних умов надання туристичних послуг, а також якості об’єктів туристичної інфраструктури на рівень задоволеності туристів від отриманих туристичних послуг. Методичним інструментарієм дослідження стали метод анкетування та методи статистичного аналізу (критерії Манн-Уітні, Крускал-Уолліс, Спірмен, хі-сквер і критерій з фіксованою вибіркою). У статті систематизовано та проаналізовано результати польових досліджень, проведених в період квітень-червень 2014 р. Вибірка склала 335 місцевих та іноземних туристів у м. Мешхед. У польовому опитуванні обрано запитання із закритим типом, які стосувалися інформації про стать, освіту, тривалість перебування, місце проживання, мету відвідування країни, а також причину ночівлі в готелі. У статті обгрунтовано, що на сьогодні сталий розвиток туризму передбачає перехід від традиційного підходу неокласичної економіки до більш цілісного підходу, який враховує не тільки ринкові закони, але й потреби суспільства та природного середовища. Результати проведеного авторами емпіричного аналізу продемонстрували, що туристи переважно задоволені соціально-культурними та екологічними умовами надання туристичних послуг м. Мешхед, а також наявними об’єктами інфраструктури туристичної галузі. При цьому до соціально-культурних аспектів надання туристичних послуг можна віднести якість надання послуг закладами громадського харчування, ефективність управління містом, наявність центрів дозвілля. Під час дослідження не було виявлено істотної різниці в результатах опитування між туристами-чоловіками та жінками; рівень освіти респондентів також виявився фактором з низьким рівнем значимості. Крім того дослідження емпірично підтвердило, що немає істотного зв’язку між тривалістю подорожі та рівнем задоволеності від отриманої туристичної послуги. Результати проведеного дослідження можуть бути корисними при плануванні розвитку туристичної галузі регіону, адже задоволеність туристів є запорукою ефективного та довгострокового розвитку туристичної галузі.
Ключові слова: туристична індустрія, аналіз рівня задоволеності, м. Мешхед.
Класифікація JEL: Z30, Z32, Z39.
Цитувати як: Saberifar, R., Chatterjee, U., Bhunia, G. S. (2019). Measuring the Level of Satisfaction with Respect to the Quality of Services Provided by the Local Tourist Destination in Mashhad, Iran. SocioEconomic Challenges, 3(1), 64-71. http://doi.org/10.21272/sec.3(1).64-71.2019.
Список використаних джерел
- Ibrahimpour, Habib and Roshandel, Taher (2011). Investigating the factors influencing the tourism based on the expectations and perceptions of tourists and gap analysis (case study: Regional Tourism Sareinin Ardebil). Business Management, 8, 22-31.
- Imani Khoshkhoo, Mohammad Hossein and Javdaneh, Ali (2011). Satisfaction from the experience of European tourists traveling to Iran. Journal of Tourism and Development, 1(1), 17-30.
- Baiat, Rouhoallah and Fazli, Safar and Marandi, Mahsa (2012). Factors influencing the tourism destination brand image and its impact on the behavior of internal tourists (case study: the city of Qazvin). Tourism Studies, 3(2), 138-122.
- Jomeini, Davoud and Jamshidi, Alireza (2011). Identify and prioritize the factors affecting the level of satisfaction of tourists (Case Study: Border marketplace city Javanrood). Tourism Studies, 2, 200-181.
- Juandi V.S., Andari R., and Setiyorini H.P.D. (2018). The Influence of Sustainable Tourism Development towards Tourists’ Satisfaction in Saung Angklung Udjo. IOP Conf. Series: Earth and Environmental Science, 145.
- Rahnama, Mohammad Rahim and Hoseini Ghafari, Tahereh Sadat and Ashnouie, Amir, Rousta, Mojtaba (2012). Tourism Studies, 2, 89-68.
- Rahnamaei, Mohammad Taghi and Farhoudi, Rahmatoallah and Ditman, Anderias and Ghadami, Mostafa (2008). Study of the area of tourist destination capacity with an emphasis on host community (Case study: the city of Kalardasht). The Study Of Human Geography, 66, 17-33.
- Soltani, Sahar and Shahnoushi, Naser (2011). Prioritizing the major tourist attractions in the city of Mashhad in terms of domestic tourism. Tourism Studies, 1, 5-17.
- Seifodini, Faranak and Shourjeh, Mahmoud (2011). Stretching capacity modeling and management of monuments in tourist areas (Case Study Temple City Kangavar). Tourism Studies. 15(7), 137-177.
- Shaabanifard, Mohammad and Pourahmad, Ahmad and Hoseini, Ali and Rashidi, Mostafa (2009). Investigate the capacity of urban tourism and sustainable tourism cities modeling based on physical dimension (Case study: 12’Th area of Tehran). Journal of Geographical Sciences and Applied Research, 14(11), 47-74.
- Firouzabad,and Anad Imani Jajromi, H (2012). The villagers satisfaction and related factors village-aid functions (Case study: the villages of Qazvin). Rural Research, 3(1), 91-61.
- Gadami, Mostafa (2011). Assessment and strategy codificationwithin the context of sustainable development of tourism destinations, case study: Mashhad metropolitan. Urban And Regional Studies, 3(9), 82-59.
- Nourollahifarakhili, Mahmoud (2004). The impact of religious tourists on the physical transformation of the old areas of city of Mashhad. MS Thesis, University martyr Beheshti.
- Noghani, Mohsen and Ghahrman, Arash and Effati, Sommaieh (2012). Factors influencing the satisfaction of tourists traveling to Mashhad (Case Study: the family foundation of martyr), Tourism Studies, 1(2), 116-136.
- Chi, G. (2005). A study of developing destination loyalty model. Doctoral Dissertation, Oklahoma State University.
- Choi, S. Hwan (2003). Measurement of Sustainable Development progress for Managing Community Tourism, Dissertation for PHD, Texas A&M University.
- Huang, R., & Sarigöllü, E. (2008). Assessing satisfaction with core and secondary attributes. Journal of Business Research, 61(9), 942-949.
- Inskeep, E. (2015). National and regional tourism planning: methodologies and case studies. London: Rutledge.
- Saberifar, R., Shokri, H., & Mohamadnejad, M. (2015). Urban sustainable development. Mashhad, Omid Meher.
- Statistics of Mashhad (2018). Deputy of planning and development of Municipality, Mashhad.
- Truong, T. H., & Foster, D. (2006). Using HOLSAT to evaluate tourist satisfaction at destinations: The case of Australian holidaymakers in Vietnam. Tourism Management, 27, 842-855.
- Wong, J., & Law, R. (2003). Difference in Shopping Satisfaction Levels: A Study of Tourists in Hong Kong. Tourism Management, 24, 401-410.
|