Зміст |
Автори:
Ково Соломон Акповіроро, Доктор філософії, доцент, кафедра бізнесу та підприємництва, Державний університет Квара, Малете, Нігерія
Акінбола Олуфемі Амос, Доктор філософії, доцент, кафедра бізнес-адміністрування, Федеральний сільськогосподарський університет, Абеокута, Нігерія
Акінрінола Олалекан, Доктор філософії, доцент, кафедра бухгалтерського обліку, Університет Бебкок, штат Огун, Нігерія
Сторінки: 116-126
DOI: http://doi.org/10.21272/sec.3(1).116-126.2019
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
У статті досліджується питання взаємозв’язку між конкурентними стратегіями та організаційною структурою підприємств, що спеціалізуються на виробництві харчових продуктів та напоїв. Конкуренція є рушійною силою, яка визначає організаційну структуру компанії в конкурентному середовищі, і її вплив не можна недооцінювати. Основною метою дослідження є визначення сили та характеру впливу стратегії управління витратами на обсяг продажу товарів, а також стратегії лідерства на ринку на організаційну структуру компанії. У дослідженні використовувалися такі статистичні інструменти як: дисперсійний аналіз (ANOVA), кореляційно-регресійний аналіз для тестування гіпотез, метод анкетування. Автором застосовувався пакет програм обробки статистичних даних для соціальних наук (SPSS). Об’єктом дослідження є менеджмент компанії ПАТ «Nestle», що знаходиться в м. Лагос, Нігерія. Для отримання первинної інформації серед 124 представників менеджменту вищої та середньої ланки проведено анкетування. Результати проведеного емпіричного дослідження засвідчили, що існує значимий зв’язок між стратегіями управління витратами на підприємстві та обсягом продажу товарів. Крім цього, автори статті довели, що запровадження на практиці ринково-орієнтованих стратегій орієнтовно призведе до зміцнення конкурентної позиції компаній за показниками займаної частки на ринку. Дослідження емпірично підтверджує та теоретично доводить, що конкурентоспроможні стратегії можуть призвести до покращення ефективності діяльності компанії. Результати дослідження дозволили встановити систему цільових показників для визначення рівня ефективності та продуктивності діяльності компанії від запровадження тієї чи іншої конкурентної стратегії. Автори рекомендують менеджменту компанії постійно проводити пошук оптимальної конкурентної стратегії, оскільки це допомагає раціоналізувати організаційну структуру установи, підвищити ефективність її діяльності, а також в кінцевому підсумку отримати конкурентні переваги на ринку. Розроблені автором методичні напрацювання можуть бути корисними для представників корпоративного сектору задля аналізу діяльності компанії та покращення його стану за рахунок необхідних організаційних змін для підвищення або утримання високого рівня конкурентоспроможності на ринку.
Ключові слова: стратегія управління витратами, фокусна стратегія, організаційна структура, конкурентні стратегії.
Класифікація JEL: M1, M11.
Цитувати як: Akpoviroro, Kowo Solomon, Amos, Akinbola Olufemi, Olalekan, Akinrinola (2019). Exploring the Link Between Competitive Strategies and Organizational Performance in Beverage Industry. (A case of Nestle PLC). SocioEconomic Challenges, 3(1), 116-126. http://doi.org/10.21272/sec.3(1).116-126.2019.
Список використаних джерел
- Dow Jones -Irwin. Anwar, J. and S. Hasnu (2016). Strategy-performance relationship: A scoring method framework for typological research. International Journal of Information, Business and Management, 8(2), 19-35.
- Balsam, S., G. D. Fernando and A. Tripathy (2011). The impact of firm strategy on performance measures used in executive compensation. Journal of Business Research, 64(2), 187-193. http://dx.doi.org/10.1016/j.jbusres.2010.01.006 .
- Bentley, K. A., T. C. Omer and N. Y. Sharp (2013). Business strategy, financial reporting irregularities, and audit effort. Contemporary Accounting Research, 30(2), 780-817. http://dx.doi.org/10.1111/j.1911-3846.2012.01174.x
- Blackmore, K. and K. Nesbitt (2013). Verifying the Miles and Snow strategy types in Australian small- and medium-size enterprises. Australian Journal of Management, 38(1), 171-190. http://dx.doi.org/10.1177/0312896212444692
- Chong, H., M. Zey and D. A. Bessler (2010). On corporate structure, strategy, and performance: A study with directed acyclic graphs and PC algorithm. Managerial and Decision Economics, 31(1), 47-62. http://dx.doi.org/10.1002/mde.1475
- Conant, J. S., M. P. Mokwa and P. R. Varadarajan (1990). Strategic types, distinctive marketing competencies and organizational performance: A multiple measures-based study. Strategic Management Journal, 11(5), 365-383. http://dx.doi.org/10.1002/smj.4250110504
- Datta, D. K., X. Liang and M. Musteen (2009). Strategic orientation and the choice of foreign market entry mode: An empirical examination. Management International Review, 49(3), 269-290. http://dx.doi.org/10.1007/S11575-009-0143-.
- Evans, J. D. and C. L. Green (2000). Marketing strategy, constituent influence, and resource allocation: An application of the Miles and Snow typology to closely held firms in Chapter 11 Bankruptcy. Journal of Business Research, 50(2), 225-231. http://dx.doi.org/10.1016/S0148-2963(99)00036-3 ANWAR et al.: Business Strategy and Organizational Performance 119.
- Easterby-Smith, M., Thorpe, R.,& Jackson, P.R. (2011). Management research (3 rd Edition). London: SAGE Publications.
- Ghoshal, S. (2003). Miles and Snow: Enduring insights for managers. The Academy of Management Executive, 17(4), 109-114. http://www.jstor.org/stable/4166012.
- Guérard, S., A. Langley and D. Seidi (2013). Re thinking the concept of performance in strategy research: Towards a performativity perspective. Management (France), 16(5), 566-578. http://dx.doi.org/10.3917/mana.165.0566.
- Hambrick, D. C. (1981). Strategic awareness within top management teams. Strategic Management Journal, 2(3), 263-279. http://dx.doi.org/10.1002/smj.4250020305.
- Hambrick, D. C. (2003), On the staying power of defenders, analyzers, and prospectors. The Academy of Management Executive, 17(4), 115-118. http://www.jstor.org/stable/4166013.
- Jennings, D. F., D. Rajaratnam and F. B. Lawrence (2003). Strategy-performance relationships in service firms : A test for equifinality. Journal of Managerial Issues, 15(2), 208-220. http://www.jstor.org/stable/40604426.
- Jusoh, R. and J. A. Parnell (2008). Competitive strategy and performance measurement in the Malaysian context: An exploratory study. Management Decision, 46(1), 5-31. http://dx.doi.org/10.1108/00251740810846716.
- Ketchen, D. J. (2003). Introduction: Raymond E. Miles and Charles C. Snow’s organizational strategy, structure, and process. The Academy of Management Executive, 17(4), 94-96. http://www.jstor.org/stable/4166009.
- Lin, C., H. L. Tsai and J. C. Wu (2014). Collaboration strategy decision-making using the Miles and Snow typology. Journal of Business Research, 67(9), 1979-1990. http://dx.doi.org/10.1016/j.jbusres.2013.10.013 120.
- Luoma, M. A. (2015). Revisiting the strategy-performance linkage: An application of an empirically derived typology of strategy content areas. Management Decision, 53(5), 1083-1106. http://dx.doi.org/10.1108/MD-10-2014-0593.
- Olson, E. M., S. F. Slater and G. T. M. Hult (2005). The performance implications of fit among business strategy, marketing organization structure, and strategic behavior. Journal of Marketing, 69(3), 49-65. http://dx.doi.org/10.1509/jmkg.69.3.49.66362.
- Parnell, J. A. (2010), Strategic clarity, business strategy and performance. Journal of Strategy and Management, 3(4), 304-324. http://dx.doi.org/10.1108/17554251011092683.
- Parnell, J. A. (2011). Strategic capabilities, competitive strategy, and performance among retailers in Argentina, Peru and the United States. Management Decision, 49(1), 139-155. http://dx.doi.org/10.1108/00251741111094482.
- Parnell, J. A., M. A. Koseoglu, Z. Long and J. E. Spillan (2013). Competitive strategy, uncertainty, and performance: An exploratory assessment of China and Turkey. Journal of Transnational Management, 17, 91-117. http://dx.doi.org/10.1080/15475778.2012.676957.
- Parnell, J. A., Z. Long and D. Lester (2015). Competitive strategy, capabilities and uncertainty in small and medium sized enterprises (SMEs) in China and the United States. Management Decision, 53(2), 402-431. http://dx.doi.org/10.1108/MD-04-2014-0222
- Pertusa-Ortega, E. M., J. F. Molina-Azorín and E. Claver-Cortés (2009). Competitive strategies and firm performance: A comparative analysis of pure, hybrid and ‘stuck-in-the-middle’ strategies in Spanish firms. British Journal of ANWAR et al.: Business Strategy and Organizational Performance 121 Management, 20, 508-523. http://dx.doi.org/10.1111/j.1467-8551.2008.00597.x.
- Pertusa-Ortega, E. M., J. F. Molina-Azorín and E. Claver-Cortés (2010). Competitive strategy, structure and firm performance: A comparison of the resource-based view and the contingency approach. Management Decision, 48(8), 1282-1303. http://dx.doi.org/10.1108/00251741011076799.
- Porter, M. E. (1980). Competitive Strategy. New York: The Free Press.
- Porter, M. E. (1985). Competitive Advantage. New York: The Free Press.
- Richard, P. J., T. M. Devinney, G. S. Yip and G. Johnson (2009). Measuring organizational performance: Towards methodological best practice. Journal of Management, 35(3), 718-804. http://dx.doi.org/10.1177/0149206308330560.
- Salavou, H. E. (2013). Hybrid strategies in Greece: A pleasant surprise. European Business Review, Volume 25(3), 301-314. http://dx.doi.org/10.1108/09555341311314834.
- Salavou, H. E. (2015). Competitive strategies and their shift to the future. European Business Review, 27(1), 80-99. http://dx.doi.org/10.1108/EBR-04-2013-0073.
- Saraç, M., Y. Ertan and E. Yücel (2014). How do business strategies predict firm performance? An investigation on Borsa Istanbul 100 Index. The Journal of Accounting and Finance, 61, 121-134.
- Slater, S. F., E. M. Olson and C. Finnegan (2011). Business strategy, marketing organization culture, and performance. Marketing Letters, 22(3), 227-242. http://dx.doi.org/10.1007/s11002-010-9122-1
- Zamani, S., J. A. Parnell, H. Labbaf and N. O’Regan (2013). Strategic change and decision making in an emerging nation: An exploratory assessment of Iranian manufacturing firms. Strategic Change, 22(5-6), 355-370. http://dx.doi.org/10.1002/jsc.1945.
- ZDeSarbo, W. S., C. A. Di Benedetto, M. Song and I. Sinha (2005). Revisiting the Miles and Snow strategic framework: Uncovering interrelationships between strategic types, capabilities, environmental uncertainty, and firm performance. Strategic Management Journal, 26(1), 47-74. http://dx.doi.org/10.1002/smj.431.
|