Зміст |
Автори:
Георгі Джикія, проектний менеджер, DVV International, Грузія
Анна Воронцова, Науковий співробітник науково-дослідної частини; голова наукової організації студентів, аспірантів та молодих вчених ННІ БТ «УАБС», Сумський державний університет, Україна
Юрій Петрушенко, Доктор економічних наук, завідувач кафедри міжнародної економіки, Сумський державний університет, Україна
Сторінки: 84-92
DOI: 10.21272/bel.1(4).84-92.2017
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
Актуальність статті полягає в тому, що в умовах інтенсивного науково-технічного прогресу, стрімких глобалізаційних перетворень та суттєвих структурних змін національних економік, основою побудови конкурентоспроможного національного господарства стали такі фактори як: знання, інформація та інновації. Це зумовило формування нового типу суспільного устрою – постіндустріального або інформаційного суспільства та відповідної економічної системи – економіки, заснованої на знаннях. Така трансформація світогосподарських відносин зумовила зміну орієнтирів інвестування коштів як на індивідуальному і корпоративному, так і на локальному, регіональному чи державному рівнях в людський капітал, що передусім знайшло своє відображення в перегляді існуючої освітньої системи та її основних технологій. Це призвело до актуалізації концепції освіти впродовж усього життя, що передбачає можливість здобувати освіту різних форм (інституційна, індивідуальна, дуальна), рівнів (дошкільна, повна загальна середня освіта, вища, освіта дорослих, тощо), видів (формальна, неформальна, інформальна), у різних провайдерів та впродовж усього життя людини. В статті доведено, що розвиток такої системи неперервної освіти дозволить не лише повністю реалізувати людський потенціал та покращити якість життя окремої людини, а й підвищити продуктивність праці та результати діяльності окремих суб’єктів господарювання, збалансувати ринок праці, забезпечити соціально-економічний та екологічний розвиток громади, регіону, країни, тощо. Проте для того, щоб система освіти впродовж усього життя ефективно функціонувала в тій чи іншій країні необхідно запровадити зміни до існуючого фінансового механізму, що передбачав би ефективне використання наявних, та залучення додаткових фінансових ресурсів як за рахунок бюджетних, так і позабюджетних джерел, що покладено в основу дослідження. В даній статті проаналізовано витоки концепції освіти впродовж усього життя та її поширення світом, що стало можливо передусім за рахунок діяльності провідних міжнародних організацій; обґрунтовано взаємозв’язок з концепцією сталого розвитку як ключової доктрини сучасного світу; досліджено сутність та різницю понять «ефективність» і «результативність» та проаналізовано основні методи щодо їх вимірювання. На основі цього було запропоновано здійснити вимірювання ефективності наявного фінансового забезпечення системи освіти впродовж усього життя в регіонах Україні за допомогою стохастичного граничного аналізу, що є найоптимальнішою моделлю в контексті дослідження авторів. Розрахунки в межах даного дослідження було здійснено за допомогою програмного продукту FRONTIER 4.1, основними вхідними факторами було обрано індекс освіти впродовж усього життя в регіонах України та індекс регіонального людського розвитку в 22 регіонах України та місті Київ за 2009-2015 роки. Отримані результати дозволили виділити областей-лідерів та аутсайдерів за ознакою ефективного використання наявних фінансові ресурсів, що стане основою для розробки подальшого плану дій та формування завдань для регіональної фінансової політики щодо налагодження державно-приватного партнерства та використання більш широкого інструментарію щодо фінансового забезпечення системи освіти впродовж життя.
Ключові слова: система освіти впродовж життя (СОВЖ), фінансова підтримка, ефективність, стохастичний граничний аналіз, виробнича функція.
Класифікація JEL: H52, H75, I20.
Цитувати як: Jikia G., Vorontsova, A., Petrushenko Yu., (2017). Measuring Efficiency of Financial Support in Lifelong Learning System: A Case Study of Ukrainian Regions. Business Ethics and Leadership, 1(4), 84-92. DOI: 10.21272/bel.1(4).84-92.2017
Список використаних джерел
- Aigner, D. J., Lovell, C. A. K., Schmidt, P. (1977). Formulation and Estimation of Stochastic Frontier Production Function Models, Journal of Econometrics, 6, 21-37.
- Akhtyrko, I., Bakun, O., Blinov, A., etc. (2005). Guide to the economic regulation of natural monopolies. International Center for Policy Studiesю Kyiv. 69 p. Available at: http://www.icps.com.ua.
- Andriichuk, V. H. (2005). Efficiency of activity of agrarian enterprises: theory, methodology, analysis. KNEU. 2nd edition. Kyiv. 292 p.
- Busel, V. T. (2005). Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy: bl. 250000 sl. VTF „Perun”. Irpin. 1728 p.
- Cherep, A. V., Strilets, Ye. M. (2013). Efficiency as an economic category. Efektyvna ekonomika, 1. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/efek_2013_1_26.
- Dave, R. H. (1976). Foundation of Lifelong Education: Some Methodological Aspects. Studies in Lifelong Education. Hamburg, 344 р.
- Delors, J. et al. (1996). Learning: the treasure within; report to UNESCO of the International Commission on Education for the 21st Century. Paris, UNESCO.
- DSTU ISO 9000:2007. (2007). Quality management systems. Basic Terms and Glossary. Available at: http://dbn.at.ua/_ld/11/1128_432_iso9000-1-.pdf.
- Eling, M., Luhnen, M. (2008). Frontier Efficiency Methodologies to Measure Performance in the Insurance Industry: Overview and New Empirical Evidence. University of St. Gallen. Working Papers on Risk Management and Insurance. 56. Available at: https://ssrn.com/abstract=1237662 or http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.1237662.
- European Association for the Education of Adults. (2016). Manifesto for Adult Learning in the 21st Century. Brussels, European Association for the Education of Adults. 9 р. Available at: http://www.eaea.org/media/policy-advocacy/manifesto/manifesto.pdf.
- European Commission. (2000). Memorandum on lifelong learning. [online] Available at: http://arhiv.acs.si/dokumenti/Memorandum_on_Lifelong_Learning.pdf.
- Faure, E. et al. (1972). Learning to Be: the world of education today and tomorrow. Paris, UNESCO.
- Fulginiti, L. E., Perrin, R. K., Bingxin Yu. (2004). Institutions and Agricultural Productivity in Subsaharan Africa. Agricultural Economics, 31, 2-3.
- Katkova, N. V. (2009). Econometric methods for analyzing the efficiency of enterprises. Visnyk Kharkivskoho NAU im. V.V. Dokuchaieva, 11. 11-19.
- Kutsenko, A. V. (2008). Organizational and economic mechanism for managing the efficiency of the enterprises of consumer cooperatives in Ukraine: a monograph. RVV PUSKU. Poltava. 205 p.
- Lisbon European Council. (2000). Precidency Conclusions. [online] Available at: http://www.europarl.europa.eu/summits/lis1_en.htm.
- Marenychenko, V. V. (2013). Social effect from state regulation of qualitative development of small and medium business. Visnyk Dnipropetrovskoho derzhavnoho ahrarnoho universytetu, 2, 220-223.
- Meeusen, W., Van den Broeck, J. (1977). Efficiency Estimation from Cobb-Douglas Production Functions With Composed Error. International Economic Review, 18, 435-444.
- Paderyn, Y. D. (2003). Scientific and practical aspects of increasing the economic efficiency of a modern enterprise. Visnyk Akademii ekonomichnykh nauk Ukrainy, 1. 89–95.
- Porcelli, F. (2009) Measurement of Technical Efficiency. A Brief Survey on Parametric and Non-Parametric Techniques. University of Warwick, 11, 1-27. Available at: http://www.warwick.ac.uk/fac/soc/economics/staff/phd_students/porcelli/porcelli_dea_sfm.pdf.
- Power, C.N., Maclean, R. (2013) Lifelong Learning: Meaning, Challenges, and Opportunities. In: Maclean R., Jagannathan S., Sarvi J. (eds) Skills Development for Inclusive and Sustainable Growth in Developing Asia-Pacific. Technical and Vocational Education and Training: Issues, Concerns and Prospects, vol 19. Springer, Dordrecht.
- Prokofieva, K. V. (2012). The theoretical essence of the economic category «efficiency of the enterprise». Available at: http://www.pdaa.edu.ua/sites/default/files/nppdaa/6.2/255.pdf.
- Surmyn, Yu.P. (2003). Theory of systems and systems analysis: a tutorial. MAUP. Kyiv. 368 p.
- Svechnykova, N. Yu. (2008). Comparative analysis of levels of development of small business in the regions of the Russian Federation and countries with developed market economies. Vestnyk Samarskoho hosudarstvennoho эkonomycheskoho unyversyteta, 8. 84-89.
- UN General Assembly (2015). Transforming our world : the 2030 Agenda for Sustainable Development. Available at: t: http://www.refworld.org/docid/57b6e3e44.html.
- UNESCO Institute for Lifelong Learning (2010). Global report on adult learning and education. 156 p. Available at: http://unesdoc.unesco.org/images/0018/001864/186431e.pdf.
- UNESCO Institute for Lifelong Learning (2010). The Belem Framework for Action: Harnessing the Power and Potential of Adult Learning and Education for a Viable Future. UNESCO: CONFINTEA VI. 38 р. Available at: http://unesdoc.unesco.org/images/0018/001877/187789m.pdf.
- UNESCO Institute for Lifelong Learning (2013). Second Global Report on Adult Learning and Education (GRALE). Rethinking Literacy. 163 p. Available at: http://unesdoc.unesco.org/images/0022/002224/222407E.pdf. – ISBN 978-92-820-1180-5.
- UNESCO Institute for Lifelong Learning (2016). The third Global Report on Adult Learning and Education (GRALE III). The Impact of Adult Learning and Education on Health and Well-Being; Employment and the Labour Market; and Social, Civic and Community Life. 158 p. Available at: http://unesdoc.unesco.org/images/0024/002459/245913e.pdf. – ISBN: 978-92-820-1213-0.
- UNESCO. (2016). Community-Based Lifelong Learning and Adult Education: Adult Skills and Competencies for Lifelong Learning. 31 p.
- Vozniuk, H. L., Zahorodnii, A. H. (2007). Financial and Economic Dictionary. Znannia. Kyiv. 1072 p.
- World Bank (2007). Building Knowledge Economies: Advanced Strategies for Development. WBI Development Studies. Washington, DC: World Bank. Available at: https://openknowledge.worldbank.org/handle/10986/6853.
- World Bank. (2003). Lifelong Learning in the Global Knowledge Economy: Challenges for Developing Countries. Directions in Development;. Washington, DC. Available at: https://openknowledge.worldbank.org/handle/10986/15141 License: CC BY 3.0 IGO.
- World Conference on Education for All: Meeting Basic Learning Needs. (1990). World declaration on education for all and framework for action to meet basic learning needs adopted by the World Conference on Education for All: Meeting Basic Learning Needs, Jomtien, Thailand. New York, N.Y: Inter-Agency Commission (UNDP, UNESCO, UNICEF, World Bank).
- Yang, J., Valdes-Cotera, R. (2011). Conceptual Evolution and Policy Developments in Lifelong Learning. Hamburg: UNESCO Institute for Lifelong Learning, pp. 24-39. [online] Available at: http://unesdoc.unesco.org/images/0019/001920/192081e.pdf.
|