Зміст |
Автори: Болатіто Амудат Бріма, ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3272-0304 Доктор філософії, кафедра бізнес-адміністрування, факультет менеджменту, Університет Аль-Хікма, Ілорін, Нігерія Вахід Дамілола Оланіпекун, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9651-6655 Доктор філософії, кафедра управління та бухгалтерського обліку, Коледж менеджменту управління та соціальних наук, Університет Самміт, Оффа, Нігерія Айодеджі Гбенга Баміделе, ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1114-0714 Доктор філософії, кафедра бізнесу та підприємництва, Школа бізнесу та управління, Державний університет Квара, Малете Муса Ібрагім, ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9781-039 Кафедра бізнес-адміністрування, факультет менеджменту, Університет Аль-Хікма, Ілорін, Нігерія
Сторінки: 34-42 DOI: https://doi.org/10.21272/fmir.4(2).34-42.2020
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
У статті розглянуто аргументи та контраргументи в рамках наукової дискусії щодо управління знаннями та їх впливу на фінансові показники економічних суб’єктів. Визначено, що незважаючи на ключову роль знань як для розвитку країни (що в 21-му столітті ґрунтується здебільшого на знаннях), так і для підвищення вартості компанії, на сьогодні компанії використовують масиви знань та даних не в повній мірі, що формує бар’єри для підвищення конкурентоспроможності в стратегічній перспективі. Основна мета цього дослідження – оцінити вплив управління знаннями на фінансові показники компаній. Дані для проведення дослідження отримані з першоджерела на основі складання структурованої анкети, з якою працювали співробітники Dangote Flourmills. Методичним інструментарієм дослідження є програмний продукт для статистичної обробки даних – STATA 11, при цьому аналіз даних проведено на основі регресійного аналізу, який використовувався для перевірки гіпотез на рівні 5% значущості. Аналіз даних підтвердив значущість впливу всіх індикаторів управління знаннями на показники фінансової діяльності економічного суб’єкта. Результати теоретично підтвердили та емпірично довели, що стратегічне лідерство, культура організації, інформаційно-комунікаційні технології, ефективні практики управління людськими ресурсами мають значний вплив на фінансові показники. У цьому дослідженні робиться висновок, що управління знаннями в значній мірі впливає на фінансові показники суб’єктів господарювання. В статті констатовано, що діяльність з управління знаннями допомагає зосередити увагу менеджменту компанії на акумулюванні, зберіганні та використанні знань для вирішення проблем, динамічного навчання, стратегічного планування та прийняття виважених фінансово-економічних рішень. За результатами дослідження зроблено висновок про необхідність сприяння з боку менеджменту компанії обміну знаннями, навчанню та професійному розвитку; впровадження новітніх цифрових технологій для удосконалення комунікації та механізмів управління, ґрунтуючись на специфіці, особливостях та потребах компаній; забезпечення та розвитку корпоративної культури, що дозволяє збалансувати та узгодити дії суб’єктів політики управління.
Ключові слова: управління знаннями, людські ресурси, стратегічне лідерство, організаційна культура, фінансові результати компанії.
Класифікація JEL: G32.
Цитувати як: Brimah, B. A., Olanipekun, W. D., Bamidele, A. G., Ibrahim, M. (2020). Knowledge Management and its Effects on Financial Performance: Evidence from Dangote Flour Mills, Ilorin. Financial Markets, Institutions and Risks, 4(2), 34-42. https://doi.org/10.21272/fmir.4(2).34-42.2020.
Список використаних джерел
- Alavi, M. and Leidner, D.E. (2001). Review: knowledge management and knowledge management systems: conceptual foundations and research issues, MIS Quarterly, 1, 107 – 136. https://doi.org/10.1348/01446660016411298.
- Arthur Anderson and The APQC (2009). The Knowledge Management Assessment Tool. Arthur Anderson and The American Productivity & Quality Center. Available at: https://www.researchgate.net/publication
- Bhatt, G.D. (2001). Knowledge management in organizations: examining the interaction between technologies, techniques, and people, Journal of Knowledge Management, 5(1), 68-75. https://www.researchgate.net/publication/33189455822.
- Buheji, M (2014). Practical Approach for establishing Knowledge Management Strategies for Governmental Institutions in GCC, 37th IFTDO World Conference. Knowledge Management in Training and Development, 3-6 March – Dubai. Available at: https://www.scribd.com/document
- Choi, B. and Lee, H. (2002) Knowledge management strategy and its link to knowledge creation process. Expert Systems with Applications, 23(3), 173-187. Available at: https://www.academia.edu.
- Choi, B (2014). Knowledge Management Enablers, Processes, and Organizational Performance: An Integration and Empirical Examination. Unpublished dissertation, Korea Advanced Institute of Science and Technology. Available at: https://www.academia.edu.
- Davenport, T.H. and S.C. Volpel, (2001). The rise of knowledge towards attention management, Journal of Knowledge Management, 5 (3), 212-21. Available at: https://EconPapers.repec.org/RePEc:eco:journ.
- Davenport and Prusak (2007), Working knowledge: how organizations manage what they know, Harvard Business School Press, Boston, MA. Available at: https://www.koganpage.com.
- Drucker, P. (2000). Knowledge-worker productivity: The biggest challenge. In J. W. Cortada, & J. Everard, (Eds.), Library Management, 22(6/7), 297 – 302. DOI: 10.11634/216796061302415
- Finn, B (2015). An Investigation into the Impact of Knowledge Management in Improving Organisational Effectiveness and Generating Sustained Competitive Advantage Unpublished Masters Thesis, Dublin Business School and Liverpool John Moores University. Available at: https://www.academia.edu/
- Foss, N. J. (1996). More critical comments on knowledge-based theories of the firm.Organization Science, 7(5), 519–523. Available at: https://www.academia.edu/1611986.
- Gupta, A. K., and Govindarajan, V. (2000) Knowledge management’s social dimension: lessons from Nucor steel. Sloan Management Review (Fall 2000), 71-80. Available at: https://www.academia.edu/
- Lee, J.H and Kim, Y.G. (2002) Effects of managerial drivers and climate maturity on knowledge management performance: empirical validation. Proceedings of Pacific Asia Conference on Information Systems. 1(3), 1097-1111. Available at: https://www.researchgate.net/publication/310455811.
- McCampbell, A., L.M Clare, and S.H Gitters (1999). Knowledge management: the new challenge for the 21st century, Journal of Knowledge Management, 3 (3), 172-179. https://doi.org/10.1348/014466671229715.
- Marwick, A. D. (2001). Knowledge management technology’,IBM Systems Journal, 40(4), 814-830. Available at: https://EconPapers.repec.org/RePEc:eco:journ.
- McDermott, R. (2002). Measuring the impact of communities: How to draw meaning from measures of communities of practice’, Knowledge Management Review, 5(2), 26-29. Available at: https://www.researchgate.net/publication/482219603.
- McInerney, C. (2002). Knowledge management and the dynamic nature of knowledge, Journal of the American society for information science and technology 53(12), 1009. DOI: 10.22634/21679606147118
- Mohamed, M., M. Stankosky, and A. Murray (2006). Knowledge management and information technology: can they work in perfect harmony? Journal of Knowledge Management, 10 (3), 103-116. https://doi.org/10.1348/014466600164426
- Nonaka, I., & Takeuchi, H. (1995). The knowledge-creating company: How Japanese companies create the dynamics of innovation. New York: Oxford University Press. Available at: https://www.koganpage.com.Nonaka, I. (1998). Organising innovation as a knowledge creation process. Working Paper No. OBIR-41. California: Univ. Press. Available at: https://pdfs.semanticscholar.org/
- Nonaka, I., & Takeuchi, H. (1995). The knowledge-creating company: How Japanese companies create the dynamics of innovation. New York: Oxford University Press. Available at: https://www.scribd.com/document
- Olota, Y. (2015). Impact of Knowledge Management on Intraprenuership Performance In Nigeria Telecommunication Industry. Unpublished Masters dissertation, University of Ilorin. Available at: https://www.academia.edu.
- Rus and Lindvall (2002). Knowledge management in software engineering, IEEE Software, May/June, 26-38. Available at: https://www.academia.edu.
- Szulanski, G. (1996). Exploring internal stickiness: Impediments to the transfer of best practices within the firm, Strategic Management Journal, 17, 27-43. Available at: https://www.academia.edu.
- Tseng, S. (2008) The correlation between organizational culture and knowledge conversion on corporate performance, Journal of Knowledge Management. 14(2), 269-284. Available at: https://EconPapers.repec.org/RePEc:eco:journ.
- Tuggle, F.D and N.C Shaw (2000). The effect of organizational culture on the implementation of knowledge management, Orlando: Florida Artificial intelligence Research Symposioum (FLAIRS), FL. Available at: https://www.scribd.com/document
- Wong, K. (2005). Critical success factors for implementing knowledge management in small and medium enterprises, Industrial Management & Data Systems, 105 (3), 261-279. DOI: 10.22634/21679606147118
- Yeh, Y., Lai, S. and Ho, C. (2006) Knowledge management enablers: a case study, Industrial Management & Data Systems, 106(6), 793-810. Available at: https://www.researchgate.net/publication
- Zaied, A.N.H., Hussein, G.S. and Hassan M.M. (2013). The Role of Knowledge Management in Enhancing Organizational Performance. I.J. Information Engineering and Electronic Business, 5, 27-35. Available at: https://EconPapers.repec.org/RePEc:eco:journ.
|