Зміст |
Автори:
Махді Рахіміпорданяні, Доктор наук в галузі туризму, Університет Алгарве, Фару, Португалія
Мд. Юсуф Хосейн Хан, Аспірант, Університет Алгарве, Португалія; викладач Коледжу туризму та готельної справи, Міжнародний університет бізнесу та технологій в сільському господарстві, Бангладеш
Ефігеніо Ребело, Декан, економічний факультет, університет Алгарве, Португалія
Сторінки: 21-29
DOI: http://doi.org/10.21272/sec.3(3).21-29.2019
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
У статті розглянуто вплив погодно-кліматичних чинників на лояльність міжнародних туристів. Для економіки Португалії туризм став однією із пріоритетних та прибуткових сфер господарювання, оскільки країна приймає щорічно більше десяти мільйонів туристів, цим самим забезпечуючи стабільні податкові надходження до бюджету, притік іноземної валюти в країну та створення понад 10% усього ВВП. Туристична галузь має позитивний вплив не лише на економічні процеси в країні, але й створює додаткові робочі місця, зменшує соціальну напругу в суспільстві тощо. Проте туристична сфера (особливо окремі види туризму) належить до числа видів господарської діяльності, найбільш залежних від погодних та кліматичних умов у країні. Лояльність клієнтів відіграє важливу роль в розвитку туристичної та готельної справи. Дуже важливо переконатися, що клієнти задоволені та залишаються максимально лояльними, оскільки лояльні клієнти працюють як інструмент просування та розповсюдження інформації серед іншого кола осіб. Навпаки, незадоволення надаваними послугами чи товаром може призвести до появинесхвального відгуку, та відповідно до формування негативного іміджу серед туристів. Основна мета цього дослідження полягає у визначенні значимих факторів впливу на лояльність до Алгарве як туристичного напряму з точки зору кліматичних чинників. Авторами статті здійснена спроба дослідження співвідношення між метеорологічними чинниками та рівнем лояльності туристів. У межах дослідження проводився збір первинних даних шляхом опитування 70 міжнародних туристів віком від 30 до 40 років, яким було задано різноманітні питання, що стосуються середземноморського клімату та його впливу на їх лояльність щодо певного пункту призначення (у цьому випадку Алгарве). Оцінка впливу середземноморських кліматичних факторів в Алгарве на лояльність міжнародних туристів проводилася шляхом побудови бінарної логістичної регресії. За результатами дослідження встановлено, що ключовими факторами, що засвідчують лояльність міжнародних туристів до Алгарве, є комфортний температурний режим, сонячні дні та вологість повітря.
Ключові слова: клімат, вологість, відданість, температура, міжнародний турист, сонячні дні.
Класифікація JEL: L91, Z32.
Цитувати як: Rahimipordanjani, M., Khan, M.Y.H., Rebelo, E. (2019). Impact of Mediterranean Climatic factors in Algarve on loyalty over International Tourist (Case study of Algarve, Portugal). SocioEconomic Challenges, 3(3), 21-29. http://doi.org/10.21272/sec.3(3).21-29.2019.
Список використаних джерел
- Amelung, B., Moreno, A. (2009). Impacts of climate change in tourism in Europe. PESETA-Tourism study, JRC Scientific and Technical Reports, European Commission, Joint Research Centre Institute for Prospective Technological Studies, Seville.
- Bigano, A., Roson, R., Tol, R.S.J. (2008). Economy-wide Impacts of Climate Change: a Joint Analysis for Sea Level Rise and Tourism, Mitigation and Adaptation Strategies for Climate Change, 13(8), 765-791.
- Berrittella, M., Bigano, A., Roson, R., Tol, R.S.J. (2006). A General Equilibrium Analysis of Climate.
- Brooke (2014). Climate change and the course of global history: A rough journey. Cambridge: Cambridge University Press.
- Buzinde, Manuel-Navarrete, Kerstetter, & Redclift, 2010; de Freitas (2001). Representations and adaption to climate change. Annals of Tourism Research, 37(3), 581–603.
- Change Impacts on Tourism (2006). Tourism Management, 25(5), 913-924.
- Bowen, J. T., & Shoemaker, S. (1998). Loyalty: A Strategic Commitment. Cornell Hospitality Quarterly, 39(1), 12-25. https://doi.org/10.1177/001088049803900104.
- Crompton, J. L. (1979). Motivations for Pleasure Vacation. Annals of Tourism Research, 6 (4), 408-424.
- De Freitas, 2001; Smith (1993). Theory, concepts and methods in tourism climate research. Paper presented at the Proceedings of the First International Workshop on Climate, Tourism and Recreation.
- Flavian, C., Martinez, E., & Polo, Y. (2001). Loyalty to grocery stores in the Spanish market of the 1990s. Journal of Retailing and Consumer Services, 8(2), 85-93. https://doi.org/10.1016/S0969-6989(99)00028-4.
- Galeotti, M., Roson, R. (2012). Economic Impacts of Climate Change in Italy and the Mediterranean: Updating the Evidence, Journal of Sustainable Development, forthcoming.
- Giles, A. H., and A. H. Perry (1998). The Use of a Temporal Analogue to Investigate the Possible Impact of Projected Global Warming on the UK Tourist Industry. Tourism Management, 19 (1), 75-80.
- Gren & Huijbens (2014). Climate cover-up: The crusade to deny global warming. Vancouver: Greystone Books.
- Hamilton, J. M., D. J. Maddison, and R. S. J. Tol (2005). Climate Change and International Tourism: A Simulation Study. Global Environmental Change, 15 (3), 253-266.
- Harrison, S. J., S. J. Winterbottom, and C. Sheppard (1999). The Potential Effects on Climate Change on the Scottish Tourist Industry. Tourism Management, 20 (2), 203-211.
- Hein, L. (2007). The Impact of Climate Change on Tourism in Spain, CICERO Working Paper 2007:02.
- Hu & Ritchie (1993). Measuring destination attractiveness: a contextual approach. Journal of Travel Research, 32 (2), 25–34.
- Gössling, Bredberg, Randow, Sandström, & Svensson, 2006; Smith (1993). Tourist perceptions of climate change: A study of international tourists in Zanzibar. Current Issues in Tourism, 9 (4-5), 419-435.
- Kaján and Saarinen (2013). Tourism, climate change and adaptation: a review, Current Issues in Tourism, 16.
- Liu, J., & Auyong, J. (2008). Touristic attractiveness of Hawaii by county. Honolulu, Hawaii: School of Travel Industry Management and Social Science Research Institute, University of Hawaii at Manoa.
- Lohmann, M., and E. Kaim (1999). Weather and Holiday Destination Preferences: Image Attitude and Experience. Tourist Review, 54 (2), 54-64.
- Maslow, A. H. (1954). Motivation and Personality. New York: Harper & Row.
- Pearce, P. L. (1990). The Ulysses Factor: Evaluating Visitors in Tourist Settings. New York: Springer.
- Perch-Nielsen, S.L., Amelung, B., Knutti, R. (2010). Future climate resources for tourism in Europe based on the daily Tourism Climatic Index, Climatic Change, 103, 363–381.
- Plog, S. (1974). Why Destination Areas Rise and Fall in Popularity. Cornell Hotel Restaurant and Administration Quarterly, 14 (4), 55-58.
- Reichheld, F. F., & Sasser, W. E. (1990). Zero Defections: Quality Comes to Services. Harvard Business Review, 68, 105-111.
- Smith, K. (1993). The Influence of Weather and Climate on Recreation and Tourism. Weather, 48 (12): 398-403.
|